Suzuki DF 25/30 pk 4 takt

Nieuw product

Acculoze, elektronische brandstofinjectie

Meer details

€ 4,349

Stuur een aanvraag voor dit product

  or  

Datasheet

BrandstofBenzine
Type motorBuitenboordmotor
Vermogen10 tot 30 pk
Kort(S)/Langstaart(L)beide
Met afstandsbediening(R)Ja
Elektrische start(E)Ja
ViertaktmotorJa

Meer informatie

Uitgangspunt voor beide uitvoeringen is het volkomen nieuw ontwikkelde driecilinder in lijn motorblok met een inhoud van 490 cc. Standaard is de nieuwe generatie Suzuki elektronische brandstofinjectie toegepast, die geen accu meer nodig heeft om feilloos te functioneren. Daarnaast verzekert het een snellere start, soepeler motorloop en een verbeterde acceleratie onder alle omstandigheden. De DF30A en DF25A zijn moeiteloos met de hand te starten, omdat speciale aandacht is gegeven aan het startermechanisme, dat opmerkelijk licht en makkelijk te bedienen is.

Lean Burn systeem
De elektronische brandstofinjectie maakt het ook mogelijk dat voor beide uitvoeringen het Suzuki Lean Burn Fuel Control System toegepast kon worden. Dit zorgt er voor dat bijvoorbeeld de DF25A tot 15% *) zuiniger is dan zijn voorganger, de DF25. Uitgangspunt van dit intelligente brandstofsysteem is dat het op basis van de gevraagde prestaties en het geleverde vermogen, vooraf het optimale brandstofmengsel bepaalt en vervolgens zo veel mogelijk verarmt. Dit zorgt voor een aanzienlijke brandstofbesparing over het hele toerenbereik van de motor. Maar niet alleen het brandstofverbruik verbetert, ook de uitstoot van schadelijke emissies wordt tot een minimum terug gebracht zonder dat dit ten koste gaat van de uitstekende prestaties.

Gelagerde tuimelaars
De DF30A en DF25A zijn de eerste buitenboordmotoren in hun klasse, waarbij gebruik gemaakt wordt van tuimelaars die voorzien zijn van rollagers. Daarmee wordt de gebruikelijke afschuifbeweging tussen de nok van de nokkenas en de tuimelaar omgezet in een rollende beweging en dat zorgt voor een aanzienlijk vermindering van de interne wrijving.
Opvallend is ook de offset positie van de krukas. Deze staat enigszins naast het middelpunt van de cilinders en dat vermindert de zijwaartse druk van de zuigers op de cilinderwanden. Het resultaat is een soepeler zuigerloop en daarmee een verbeterde efficiency van de motor.

Slimme motorkap
Deze nieuwe Suzukis beschikken over een nieuw ontworpen, slimme motorkap. Die is namelijk niet alleen fraai van uiterlijk, maar zorgt ook voor een betere toevoer van koele lucht en daarmee voor betere prestaties. Daarbij helpt ook weer de afvoer van hete lucht uit het motorcompartiment door het vliegwiel, waarmee de temperatuur van zowel de luchtinlaat, de afdekkap van het startmechanisme als dat van de motorkap zelf terug gebracht kon worden. Samen met het nieuw ontworpen luchtfilter leveren deze motoren daarmee meer vermogen uit een relatief kleine cilinderinhoud.

Licht en doordacht
Direct al bij de ontwerpfase van deze nieuwe motoren is rekening gehouden dat niet alleen het onderhoud, maar ook het vervoer ervan zo makkelijk mogelijk moest zijn. Vandaar het lage gewicht en de compacte afmetingen, maar ook een makkelijke bereikbare zoet water spoelpoort getuigt daar van. Via deze inlaat kan het blok snel en eenvoudig met zoet water doorgespoeld worden, nadat het in zout water gebruikt is. Zoutresten, zand en vuil worden daarmee grondig verwijderd voor een lange levensduur van de motor.

Leverbaar als:
€ 4.349,- (DF25AS)
€ 4.349,- (DF25AL)
€ 4.999,- (DF25ARS)
€ 4.999,- (DF25ARL)
€ 5.399,- (DF30ARS)
€ 5.399,- (DF30ARL)
€ 5.999,- (DF30ATS)
€ 5.999,- (DF30ATL)